תחזוקה אולטימטיבית: איטום גגות מקצועי

צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

איטום גג

תחזוקת הבית כוללת בתוכה שלל של פעולות שיש לבצע בכדי לשמור על המתחם האהוב שלנו נקי מפלישה של גורמים חיצוניים. בין אם מדובר על חרקים או על גשם שעלול לחדור אל תוך המבנה, עלינו לוודא אחת לשנה שביתנו אטום לחלוטין.

במידה ולא נבצע את הבדיקה השנתית הזאת, ניתקל בבעיות שיגררו עמן המון סיבוכים שגורמים לאי נוחות ובסופו של דבר גם יפגעו בכיסנו. איטום גגות איכותי ומקצועי יאפשר לנו ליהנות מחללי החדרים השונים ולא ייאלץ אותנו לבצע שחזור קירות, החלפת כבלי חשמל או ניקוי עובש מאסיבי שהצטבר במהלך הזמן.

השיטות העיקריות לאיטום הן באמצעות זפת חמה או יריעות ביטומן. לכל אחת מהדרכים ישנם יתרונות וחסרונות, החל מההיבט הכלכלי ועד כדי האיטום עצמו. בעיקרון, ישנה אפשרות לבצע את האיטום באופן עצמאי אך זה ידרוש מכם מעט הבנה בתחום וידע נרחב במוצרים אותם עליכם לרכוש. מעבר לכך, נושא הבטיחות מאוד חשוב מפני שמדובר על עבודה בגובה יחד עם חומרים כימיים מסוכנים שעלולים לגרום לכוויות והרעלה נשימתית.

כאמור הדרך הראשונה אותה נרצה לסקור הינה מריחה של זפת רותחת. שיטה זאת היא הנפוצה ביותר במדינת ישראל ויש לבצע את המריחה אחת לשנה בכדי למנוע את הבלאי שמצטבר. בדרך כלל, המריחה עצמה תתבצע בחודשי הקיץ מפני שתכונותיה של הזפת מאלצות אותנו לתת לחומר להתייבש לחלוטין למשך 24 שעות לאחר מריחתו.

לפני המריחה יש לוודא שמשטח הגג נטול פסולת שהצטברה במהלך השנה ורק לאחר מכן יש לבצע את המריחה. איטום גגות באמצעות זפת דורש את סיוד הגג לאחר מכן. הסיבה לכך היא מפני שצבעה של הזפת הינו שחור ולכן הוא קולט חום במידה ניכרת. בעזרת סיוד הגג, אנו מכסים את הזפת בשכבה שלמה לבנה ובכך מונעים את התחממותה ושומרים על הטמפרטורות הרצויות בתוך חלל הבית.

בכדי ששיטה זאת תעבוד באופן מושלם, עליכם לחפש עבור שברים וסדקים שנמצאים על הגג ולוודא שאתם לא מפספסים אותם. כל שבר, ולו הקטן ביותר יכול לגרום לחדירת נוזלים לתוך המבנה וכתוצאה מכך עלול להצטבר עובש שכידוע לנו מזיק לבריאותנו באופן משמעותי.

השיטה הנוספת הינה הלחמה של לוחות אפורים אשר נקראים יריעות ביטומניות. יריעות אלו הן עבות במיוחד והן בעלות כושר עמידות גבוה. לפריסת יריעות אלו תאלצו להזמין איש מקצוע מפני שמדובר על חומר יקר מאוד ולא כדאי לבצע את הלחמת היריעות באופן שגוי. עבודה לא ראויה תגרור עמה פירוק של הלוחות ולאחר מכן הלחמתם בחזרה. תהליך כזה עלול לעלות המון כסף ולגרור איתו הוצאות כלכליות משמעותיות.

לכן, אם גם אתם מעוניינים לבצע איטום גגות ביתכם באופן האיכותי והטוב ביותר, כדאי לכם להתייעץ עם בעל מקצוע. מומחים בתחום יוכלו להסביר לכם כיצד התהליך נעשה באופן מדויק ומה הן העלויות שאליהן כדאי שתתכוננו מראש.

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

נוסף לאחרונה

Call Now Button דילוג לתוכן