אחזקת מערכות מיזוג אוויר – מי מבצע את זה ולמה לעשות?

צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

מערכות מיזוג אוויר הן מערכות המקררות / מחממות אוויר, בהתאם לצורך. הן משמשות לשמירה על טמפ' נוחה במבנים, הן למגורים והן למסחר. 

מערכות מיזוג אוויר עובדות ע"י שאיבה של אוויר חם מהחדר, קירור / חימום שלו ולאחר מכן הפצתו בחזרה לחלל החדר.

סוגים של מערכות מיזוג אוויר

ישנם סוגים שונים של מערכות מיזוג אוויר: 

  • מערכות מיזוג אוויר מרכזיות: מערכות אלו מותקנות על הגג / קיר חיצוני של המבנה, ומפזרות את האוויר הקר / החם באמצעות צנרת ופתחים ברחבי המבנה.
  • מערכות מיזוג אוויר מיני מרכזיות: מערכות אלו מותקנות בתוך המבנה, ומספקות אוויר קר / חם באמצעות תעלות נסתרות או גלויות.
  • מערכות מיזוג אוויר מפוצל: מערכות המורכבות מיחידה פנימית הממוקמת בתוך המבנה, ויחידה חיצונית הממוקמת מחוץ למבנה. היחידה הפנימית אחראית על פיזור האוויר הקר / החם בחלל הממוזג, היחידה החיצונית אחראית על קירור / חימום גז הקירור, אשר מועבר בין שתי היחידות באמצעות צינורות. מערכות אלו הן הנפוצות ביותר בבתים ובעסקים קטנים. 

אחזקת מערכות מיזוג אוויר – מדוע צריך?

אחזקת מערכות מיזוג אוויר חשובה כדי לשמור על תפקוד תקין לאורך זמן. אחזקה שוטפת יכולה למנוע תקלות ובעיות שונות, ולהאריך תוך כך את חיי המערכת. הנה כמה מהסיבות לביצוע אחזקת מיזוג אוויר:

  • מניעת תקלות: בזכות אחזקה שוטפת נזהה תקלות בעודן קטנות ונצליח לאתר ולתקן בעיות פוטנציאליות לפני שהן הופכות לתקלות שעלולות לעלות בזמן ובכסף רב. 
  • שיפור הביצועים: אחזקה שוטפת משפרת את יעילות המערכת ומפחיתה את צריכת האנרגיה.
  • שיפור איכות האוויר: אחזקה שוטפת מסייעת בהסרת לכלוך, אבק וגורמים מזהמים אחרים מהמערכת, ובכך לשפר את איכות האוויר בחדר / חלל בו היא מותקנת.

תקלות ובעיות נפוצות במערכות מיזוג אוויר ומניעתן

מערכות מיזוג אוויר הן מערכות מורכבות הדורשות אחזקה שוטפת כדי להבטיח את תפקודן התקין. ללא אחזקה מתאימה, מערכות אלו עלולות לסבול מבעיות שונות, שיכולות להוביל לירידה בביצועים, לעלייה בצריכת האנרגיה ולעלויות תיקון יקרות.

הנה כמה מהבעיות השכיחות ביותר במערכות מיזוג אוויר:

  • סתימה של מסננים (פילטרים):  מסננים מלוכלכים או סתומים יכולים לגרום לירידה בביצועים, לעלייה בצריכת האנרגיה ולבעיות נוספות אחרות. על מנת למנוע בעיות אלו, יש לנקות או להחליף את המסננים באופן קבוע בהתאם להנחיות היצרן.
  • דליפה של גז קירור יכולה לגרום לירידה בביצועים, לעלייה בצריכת האנרגיה ולבעיות אחרות. על מנת למנוע בעיות אלו, יש לבצע בדיקת נזילות באופן קבוע.
  • בלאי חלקים: עם השימוש והזמן מגיע בלאי שפוגע בחלקים שונים במערכת כמו למשל מאווררים, משאבות, מסננים ועוד. על מנת למנוע בעיות אלו, יש לבצע בדיקה תקופתית של המערכת כדי לזהות בלאי מוקדם ולנקוט בפעולה מתאימה.
  • הצטברות של לכלוך ואבק: לכלוך ואבק יכולים להצטבר על רכיבי המערכת ולהוביל לבעיות שונות. על מנת למנוע בעיות אלו, יש לנקות את המערכת באופן קבוע בהתאם להנחיות היצרן.

טיפים למניעת בעיות במערכות מיזוג אוויר:

  • אחזקה שוטפת תסייע לזהות ולתקן בעיות פוטנציאליות לפני שהן הופכות לתקלות.
  • שימוש בחלקי חילוף איכותיים ומקוריים של היצרן / החברה המשווקת יכול לעזור להאריך את חיי המערכת ולהפחית את הסיכוי לתקלות.
  • איש מקצוע (טכנאי מטעם החברה / מקצועי) מוסמך יוכל לבצע בדיקה יסודית של המערכת ולזהות בעיות שאינן נראות לעין.

** ע"י ביצוע ההמלצות הנ"ל, ניתן להפחית את הסיכון לבעיות במערכות מיזוג אוויר ולשמור על תפקודן התקין לאורך זמן.

מי מבצע את אחזקת מיזוג אוויר?

אחזקת מיזוג אוויר היא פעולה חשובה לשמירה על תקינות המערכת לאורך זמן. אחזקה שוטפת יכולה לעזור למנוע תקלות ותקלות, לשפר את הביצועים ולהפחית את צריכת האנרגיה.

כאשר רכשתם מערכת מיזוג אוויר, ביתית או תעשייתית כדאי לוודא מול החברה האם היא מספקת שירותי תחזוקה (אחת לתקופה כחלק מהשירות או בעלות סמלית) למערכות, שכן, עבודת האחזקה יכולה להתבצע ע"י איש מקצוע מוסמך ועדיף מטעם החברה היות והוא זה שמכיר את המערכת בצורה הטובה והמעמיקה ביותר. ישנן חברות רבות המציאות שירותי אחזקה למערכות מיזוג אוויר, וחשוב לבחור חברה בעלת ניסיון וידע בתחום על מנת שתוכלו להיות בטוחים שהתיקון אכן מקצועי, איכותי ויחזיק לאורך זמן.

 

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

נוסף לאחרונה

Call Now Button דילוג לתוכן