בדק בית לבניין לצורך מניעת תקלות חוזרות

צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

בדק בית לבית הוא בדרך כלל השלב הראשון בתהליך של מכירה או רכישה של נכס, אבל ניתן לבצע את הבדיקה הזו גם במקרים בהם מעוניינים לאתר נזקים ותקלות או תקלות פוטנציאליות. הנה כל מה שחשוב לדעת על בדיקה מהסוג הנ”ל, מתי נצטרך אותה, כמה תעלה ומה שבין לבין.

בדיקה מסוג בדק בית היא תהליך לא פשוט. נדרשת הכנה, בדיקות ותכנון רבים לפני שאנשי המקצוע יוכלו לתת דיווח מדויק על מצב הנכס. וכשמדובר בבדק בית, יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון לפני ביצוע הבדיקה. דבר אחד שתמיד צריך להיות מודעים אליו הוא, הנושא של סוגי הבדיקות הרלוונטיות לנכס נתון. ולפני שממהרים לבדוק את המחיר באינטרנט, חשוב להבין למה צריך את הבדיקה מלכתחילה. 

מדוע צריך בדק בית ומי מבצע אותו?

בדיקה היא תהליך של בדיקה והערכת מצב של נכס או מבנה מסוים. זהו חלק בלתי נפרד מענף הבנייה והשיפוצים, כאשר תהליך הבדיקה מבטיח עמידה בתקני איכות. זהו חלק חיוני בכל פרויקט בנייה, מה משסייע לוודא שאף אחד לא מתעלם מליקויים פוטנציאליים.\

הדבר החשוב ביותר בבדיקות אלו הוא, שהן צריכות להיעשות על ידי אנשי מקצוע מוסמכים בתחומם. למשל, בחלק מהמקרים תידרשו לבדוק את הנכס בעזרתו של מהנדס בניין (במקרים בהם יש חשש לנזק מבני, נזקי קונסטרוקציה וכו'). ואם אתם מעוניינים לראות מהו מחיר בדק בית במחירון מומלץ לצרכן, בואו נדבר מספרים.

כמה עולה בדיקת בדק בית?

בעוד כי חלק מהחברות מציעות שירות בדק בית בעלויות של כ-1,000 ₪ ומעלה, חשוב לא למהר להסתייע בשירות הכי זול שתמצאו. מעבר לכך שחשוב לחסוך בכיס, חשוב גם לאתר את אנשי המקצוע הנכונים שיוכלו לשקף עבורכם את המצב האמיתי של הנכס או המבנה. 

נדגיש כי מחיר בדק בית משתנה בהתאם לסוגי השירותים שתצטרכו מהחברה. בדק בית יכול לכלול בדיקת נזקים מבניים, בדיקת תשתיות אינסטלציה, גז וחשמל, בדיקות מכאניות של חדר המעליות במבנה ועוד. מטבע הדברים, ככל שהבדק יהיה מקיף יותר, כך מחירו יהיה גבוה. 

טיפים לבחירת חברת בדק בית 

יש הרבה חברות בדק בית בארץ, ויכול להיות קשה לפעמים למצוא אחת שתספק לכם בדיוק את השירות שאתם צריכים בזמן נתון. ראשית, דעו כי חברות מסוימות מבצעות בדיקות תוך פחות משעות ספורות, בעוד שאחרות מסיימות את הבדיקה בתום חצי יום עבודה ויותר. זאת, בהתאם לסוגי השירותים שתסתייעו בהם. כפועל יוצא מכך, קבעו מראש אילו סוגי שירותים בדיוק אתם צריכים.

בנוסף, ערכו סיור מקדים בנכס יחד עם החברה, כולל בדיקת הגג, הצנרת, חיווט החשמל ומערכות נוספות. ככה תוכלו לוודא שאתם וחברת בדק הבית משדרים על אותו גל ומבינים מה יש לבצע במהלך הבדיקה. והכי חשוב, תבצעו השוואת מחירים בין חברות בדק בית כדי לאתר את נותני השירותים המומלצים ביותר.

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

נוסף לאחרונה

Call Now Button דילוג לתוכן