כלונסאות – מה שמחזיק את המבנה

צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

כלונסאות

כשאנחנו ניגשים לבנות מבנה מסוים, לא משנה אם זה מבנה פרטי, מבנה עסקי, מסחרי, ציבורי, או כל מבנה אחר, ברור מאליו שהבסיס למבנה הוא השלד שלו. עליו יושב כל המבנה. מדובר באותם עמודים תומכים אשר אם אנחנו נחליט להסיר אותו או אפילו לקדוח בהם, ייתכן מאוד שהמבנה יהפוך להיות רעוע ולא יחזיק מעמד.

באופן טבעי, הבסיס של המבנה איננו מתחיל בנקודת הקרקע, קרי בנקודת האפס. שכן אז לא יהיה שום דבר שיחבר אותו אל האדמה. אומנם זה לא אומר בהכרח שהמבנה יזוז, שכן מן הסתם הוא יהיה חזק מספיק, אך מצד שני, אי אפשר שהמבנה לא יהיה מחובר אל האדמה. כך היה מאד ומתמיד, גם בימים בהם לא היה נהוג, כמו היום, לבנות חניונים או מקלטים.

כלונסאות זה מה שמחבר את המבנה אל הקרקע. אנחנו יכולים למצוא את המתקנים האלה בכל מבנה, לא רק כשמדובר במבנים אשר מיועדים למגורים או לעסקים ומסחר או לכל שימוש אחר. גם במבנים כגון חומות או גדרות, אנחנו נמצא חיבורים שמחזיקים אותם מתוך הקרקע כלפי חוץ. זאת מהסיבה הפשוטה, רק כך אפשר להחזיק את המבנה או את המתקן שלם ומחובר.

הרעיון של כלונסאות איננו חדש, הוא מוכר לנו משחר ההיסטוריה עת היה נהוג לבנות חומות וביצורים. באופן טבעי רצו לחזק כמה שיותר את המתקנים והמבנים השונים, על מנת למנוע מצבאות אויב להצליח ולהפיל אותם. על מנת לעשות זאת, בין היתר, השתמשו בכלונסאות אשר חדרו מתוך האדמה החוצה ואיפשרו לכלונסאות להחזיק את כל המתקנים והמבנים בצורה חזקה.

כיצד מתקינים את הכלונסאותכלונסאות

על מנת לאפשר לכלונסאות אכן להחזיק את המבנה בצורה נכונה וטובה, דבר ראשון שצריך לעשות זה לבחון את סוג הקרקע בתוכה הן אמורות להיכנס. יש הבדלים בין סוגי קרקעות שונים, שכן יש קרקע קשה ויש קרקע קלה, כלומר רכה. קיים הבדל בין שתיהן, שכן כל אחת מהן דורשת סוג של טיפול שונה וכן סוג אחר של כלונסאות, בין אם זה פלדה או כלונסאות אחרות.

כאן אנחנו מגיעים לנקודה, שעלינו לבחון באילו כלונסאות יש להשתמש ובכמה. מן הסתם, ככל שהמבנה גדול יותר, נשתמש ביותר מתקנים שיאפשרו להחזיק אותו. כמובן שככל שהאדמה היא הרבה יותר בעייתית, אז נידרש גם למצוא פתרונות מותאמים לשם כך, וכן נידרש למצוא את הכלונסאות שמתאימות למצב.

חשוב לומר, כל התהליך לא מתבצע על לוח ריק, כלומר הוא מתבצע על פי תוכנית הבנייה, בהתאם לסוג ואופי המבנה, הוא חייב להתבצע על פי כללי הבנייה בהתאם להיתרים ולאישורים הנדרשים. בצורה כזו נוכל לבצע הכל בצורה בטוחה ונכונה, הן על מנת שתהליך הבנייה יתבצע בצורה נכונה והן על מנת שהמבנה ייבנה בצורה נכונה.

 

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

נוסף לאחרונה

Call Now Button דילוג לתוכן