כל מה שחשוב לדעת על הרחקת יונים מבניינים

צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

רמת החיים הגבוהה במאה ה-21 מתחילה במגורים. כל דירה בפני עצמה היא נכס משודרג בהרבה בהשוואה לעבר, מכל הבחינות, וגם באחזקת המבנים עצמם מושקעים משאבים רבים על-מנת להבטיח מקסימום נוחות ואפס מטרדים. גם כשלבניין מגיעות יונים חשוב להתייחס לכך ברצינות, ולמצוא את הפתרונות הטובים ביותר לכל חלקי המבנה.

הגנה על מסתורי הכביסה

המרכיב הראשון של הרחקת יונים מבניינים הוא שמירה על מסתורי הכביסה. ההמלצה היא למצוא פתרון מקיף לכל הדירות – גם מפני שבדרך זו קל יותר לשמור על האסתטיות וגם מפני שמבחינה כלכלית זוהי האופציה המשתלמת ביותר. כדאי לזכור שבבניינים החדישים כל מסתורי הכביסה ממוקמים באותה עמדה, ולכן קל יחסית להגן על כולם ביחד.

הדרך האפקטיבית ביותר, ולמעשה היחידה, היא רשת. פריסת רשת לאורך כל מסתורי הכביסה, מהקומה הראשונה ועד לגג, מונעת נוכחות של יונים בחללים אלה – ואין יותר צורך לדאוג מפני לשלשת יונים על הבגדים הנקיים ובמסתור עצמו.

הסוגים השונים של רשתות להרחקת היונים ממסתורי הכביסה

הרחקת יונים ממסתורי כביסה מתבצעת כאמור בעזרת רשת. ישנם מספר סוגים של רשתות. האופציה הטובה ביותר היא רשת מונופיל – זהו סוג של ניילון, והיתרון העיקרי שלו הוא עמידות גבוהה מאוד. יתרון נוסף הוא הגוון השקוף שמאפשר לשמור על האסתטיות הרצויה. ישנה בחירה לגבי עובי הרשת, כשבדרך כלל 0.7 מ"מ מספיקים כדי לייצר את החוסן הנדרש בפני היונים.

חשוב מאוד לוודא שההתקנה של הרשת, כאמור לאורך כל קומות הבניין, מתבצעת באופן המקצועי ביותר. בדרך כלל ההתקנה היא בסנפלינג, ורק מתקין מיומן יודע למתוח את הרשת היטב ולעגן אותה באופן מיטבי.

הגנה על מזגנים

מקום נוסף שבו יונים אוהבות לקנן, ועלולות לגרום נזק, הוא המזגנים. הסיכון במקרה כזה הוא לאו דווקא לכלוך, אלא חדירת נוצות, זרדים ועוד מרכיבים אל המנוע וגרימת נזק כבד. הפתרונות האפשריים הם דוקרנים שמונעים את העמידה של היונה על המזגן, קפיצים (שפועלים באופן דומה לדוקרן) או פס הלם חשמלי. חשוב להדגיש כי פס ההלם מייצר אמנם זרם חשמלי, אבל זהו זרם חלש שגורם לאי נוחות בלבד ליונה ומרחיק אותה מהמקום ולא חלילה פוגע בה.

איך מתבצעת הרחקת היונים מהגג?

גם על הגג עלולות לנחות יונים וגם לקנן בו. הרחקת יונים מהגג אפשרית עם רשתות סביב פתחי אוורור, כשבמקרה כזה מדובר על רשת מתכת שמתאימה לחללים קטנים. פתרונות נוספים הם קפיצים ודוקרנים בהתאם למאפייני הגג.

הרחקת יונים ממרפסות שמש

גם במרפסות השמש נוכחות של יונה מהווה מטרד של ממש, גם בגלל הלכלוך, גם בגלל הרעש וגם בגלל החשיפה לחיידקים ו-וירוסים שיונים נושאות איתן ושעלולים לעבור לבני אדם. ישנם מספר פתרונות של הרחקת יונים ממרפסות ולרוב הבחירה תהיה של כל אחד מהדיירים בנפרד. אופציה אחת היא דחליל בצורת חתול או עוף טורף, ויש גם אמצעים אלקטרוניים שמרתיעים את היונים בעזרת גלי קול.

 

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

נוסף לאחרונה

Call Now Button דילוג לתוכן