כל מה שצריך לדעת על איטום גגות מקצועי לבניין משותף

צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

אחת הרעות החולות של בניינים משותפים היא הגג, והתחזוקה שלו. בהרבה בניינים, הגג הוא האיזור שאף אחד לא מעוניין להתעסק בו, ולא רוצים לדעת מה הולך שם. 

הבעיה היא שמה לעשות? הגג, והתחזוקה שלו, חשובים מאוד! בנוסף חשוב לזכור שברוב המקרים, הגג מוגדר כשטח משותף של כל בעלי הדירות והוא באחריותם. 

במאמר הזה אנחנו הולכים להסביר על קצה המזלג את כל מה שצריך לדעת על איטום גגות: השיטות, בעלי המקצוע וכיוצא בזה. 

לפי פונים כשיש נזילה בגג?

ברוב המקרים, הראשונים שיזהו שיש בעיית נזילת מים מהגג הם הדיירים שגרים בדירות בקומה העליונה של הבניין. הם יזהו כתמי רטיבות בתקרה, עובש, קילופי צבע ולפעמים גם טפטוף של מים בתוך הבית, במקרים חמורים. 

על מנת לטפל בזה, יש לפנות לאיש מקצוע בתחום האיטום. לפני שאתם מזמינים שירות מהשם הראשון שעולה לכם, חשוב לוודא שהוא קבלן איטום מורשה, שעוסק בתחום הזה מספיק זמן ויש לו את החומרים, הכלים, הפועלים והידע שנדרש בשביל לעשות עבודה טובה ומקצועית. אם הוא לא קבלן רציני ומורשה – עדיף לא לפנות אליו בכלל. 

סוגי האיטום

ישנם סוגים שונים ומתודות שונות של איטום גגות. ההבדל ביניהן משתנה בהתאם לסוג הגג, לדרישת הדיירים וכיוצא בזה. 

ברוב הבניינים בישראל יש את אחד הגגות האלה, שדורשים התייחסות שונה:

  1. גג מרוצף
  2. גג בטון
  3. גג רעפים
  4. גג איסכורית (בעיקר במבנים תעשייתיים ומחסנים)

כאשר אתם פונים לקבל איטום, הסבירו לו בדיוק באיזה גג מדובר, מה הגודל שלו, האם יש גישה נוחה לגג הזה ועוד מידע שהוא יצטרך, על מנת שהוא יוכל לתת לכם הצעת מחיר כמה שיותר מדויקת. 

בנוסף, חשוב להבין איזה סוג איטום אתם מעוניינים ליישם בגג, ובקטע הזה קבלן האיטום יוכל לעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות. 

יש כאלה שמעדיפים לזפת את הגג, שזהו הפיתרון הזול יותר, אך הוא מחזיק זמן קצר יחסית. לעומת זאת, פיתרון של איטום ביריעות ביטומניות בדרך כלל יהיה יקר יותר, אך אם הוא נעשה כמו שצריך – הוא יחזיק לאורך שנים רבות. 

גם באיטום של גגות מרוצפים ובאיטום של גגות רעפים יש סוגים שונים של פתרונות איטום. חשוב גם לראות אם מדובר על איטום כללי של כל הגג, או רק של נקודות מסויימות ספציפיות שבהן האיטום נפגע ומהן חודר מים לתוך הבניין. 

בשורה התחתונה, מכיוון שעבודת איטום גגות היא עבודה יקרה, חשוב לעשות שיעורי בית לפני שאתם בוחרים באיש איטום כזה או אחר, ולפני שאתם מוציאים את השקל הראשון מהכיס. 

אתם צריכים לוודא שאתם פונים לאיש מקצוע אמין ובעל ניסיון, שאתם בוחרים בצורה מושכלת את שיטת האיטום המתאימה לכם, ושאתם מבינים את ההשלכות של כל התהליך הזה. בהצלחה. 

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

נוסף לאחרונה

Call Now Button דילוג לתוכן