מה חשוב לבדוק בבניין?

צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

אם אתם רוצים לקנות דירה בבניין, עליכם להבין שאתם לא קונים רק את הדירה, אתם קונים גם חלק מהבניין שאתם מתעניינים בו וגם חלק מהאדמות שהוא עומד עליהן. יש הרבה מאוד קונים שלא יודעים את זה ולא יודעים מה הן המורכבויות שקשורות לאיכות של הבנייה ולמעמד הקנייני של הבניין, ולכן הם מבינים מהי ההשפעה של הרכישה אם משהו משתבש בתהליך. אז מה חשוב לבדוק בבניין? כבר נגלה זאת יחד.

מה חשוב לדעת ולהכיר בבניינים?

כשאתם נכנסים לבניין מגורים עליכם להבין מהם ניצול הזכויות של הבנייה בבניין. התיק של הבניין נמצא בחזקה של הרשות המקומית במחלקת ההנדסה. בתיק יהיה רשום הכל אודות מצב הזכויות של הבנייה בבניין המיועד. אם אתם מעוניינים בדירה אשר נמצאת בבניין ישן, עליכם לברר אם בעלי הדירות שבבניין ביצעו בנייה שהיא לא חוקית. אם הם ביצעו בנייה עם היתר, אתם צריכים לבדוק אם היו כל מיני הסכמות מיוחדות לבניה החריגה שיכולה להגביל לכם את זכויות הבניה. עוד דבר שעליכם להכיר הוא את חלוקת הרכוש המשותף של הבניין. לכל בניין מגורים יש רכוש משותף, כמו המעלית, הלובי, חדר המדרגות ואפילו הקרקע שנמצאת מסביב לבניין. אתם צריכים לדעת מהם האחוזים שבהם אתם מחזיקים מן הרכוש המשותף, מה משפיע על השימוש שלכם ברכוש המשותף וכמה אתם צריכים לשלם לוועד הבית. יתרה מכך, חשוב מאוד לבדוק את כל מה שקשור לחכירה של נכס שנמצא ברשותה של המדינה, מה המצב הקנייני שלו כמו שמופיע בפנקס הזכויות והאם יש אישור של הזכויות הללו. אם אתם מחפשים דירות בבנייני מגורים, באתר הומלי תוכלו למצוא את כל הבניינים האופציונליים שאפשר לרכוש בהם דירה.

מה חשוב לבדוק לפני שנכנסים לגור בבניין?

לפני שאתם נכנסים לגור בבניין מגורים, כדאי מאוד לבדוק את מצבו הפיזי של הבניין והאם כל המערכות בו תקינות, כמו המעלית, חדר המדרגות, חדר האשפה אם יש ועוד. כדאי מאוד לשים לב שאין שום עובש ונזילה בבניין. אחד הנתונים הכי חשובים לפני שבוחרים דירה בבניין מסוים, זה להבין מהי הסביבה בה הבניין נמצא. כדאי מאוד לבדוק את השכונה בה הוא נמצא, אם יש גנים או בתי ספר באזור, מה היא הזמינות לתחבורה ציבורית ועוד.

האם עליכם לבדוק את שאר הדיירים בבניין?

חד משמעית שכן. כמו שעליכם לבדוק את תקינות הדירה ואת תקינות הבניין, עליכם לבדוק גם את השכנים הייעודיים שלכם. אתם צריכים לדעת מי יהיו השכנים של הדירה שלכם, כמו כן גם חשוב לברר אם בעלי הדירות גרים בדירות שלהם או שהם משכירים את הדירות וכך כל שנה מתחלפים הדיירים. נוסף על כל אלה, אתם יכולים לברר ולהתעניין גם על המקצועות של השכנים העתידיים שלכם ולראות אם אתם נמצאים באותו מעמד.

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

נוסף לאחרונה

Call Now Button דילוג לתוכן