מערכות סינון אוויר לממ"ד

צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

החל משנת 1992, עם סיום מלחמת המפרץ, על קבלנים וחברות בניה בישראל חלה החובה לבניית ממ"ד- מרחב מוגן דירתי, בכל יחידת דיור במבנה. הממ"ד מיועד להגן על דיירי הבית בעת מלחמה, מפני מתקפת טילים קונבנציונליים, רסיסים והדף, להבטיח הגעה מידית למרחב המוגן, ללא תלות במקלט משותף או ציבורי. בשנת 2010 הרחיב המחוקק את החובה החלה על הקבלנים, וקבע כי בכל ממ"ד יש להתקין גם מערכת סינון אוויר.

מה מטרתה של מערכת סינון אוויר לממ"ד

מערכת סינון אוויר לממ"ד נועדה לאפשר שהות ממושכת בממ"ד, שהוא מרחב סגור, הנאטם באמצעות חלונות פלדה וזכוכית משוריינת ודלת ממ"ד מחוסמת, כמו גם סינון רעלנים וגזים. המערכת מחליפה את הצורך באמצעי מיגון אישיים דוגמת מסיכות אב"כ ויוצרת תחלופת אוויר חדש ונקי בחדר.

כיצד פועלת מערכת סינון אוויר לממ"ד

מערכת סינון אוויר לממ"ד פועלת באמצעות מפוח חיצוני, אשר יונק אוויר חיצוני ומזרים אותו לחדר הממ"ד דרך מסננים, המטהרים את האוויר מאבק וחלקיקים, מאב"כ- חומרים כימיים, ביולוגיים וחלקיקים רדיו אקטיביים. 

האוויר המסונן נדחס באמצעות צינורית כניסת אוויר לממ"ד, בלחץ גבוה ותוך יצירת עודפי אוויר שימנעו חדירת אוויר שאינו מסונן לחלל. עודף לחץ האוויר משתחרר ומוזרם החוצה דרך מכלול יציאת אוויר אשר מותקן על הקיר הנגדי למערכת, מה שיוצר סירקולציה אופטימלית ותחלופת אוויר גבוהה. 

מערכות סינון אוויר לממ"ד פועלות באמצעות הנעה חשמלית, אולם ניתן למצוא גם מערכות סינון אוויר לממ"ד הכוללות גיבוי למקרה של הפסקת חשמל באמצעות גנרטור, ומערכות הכוללות מפוח גיבוי ידני.

בעת שגרה המערכת אינה פעילה, וכל השסתומים המובילים לכניסה וליציאת אוויר אטומים. במקרה חירום ובעת הצורך יש לסגור את כל מפתחי הממ"ד לרבות פתח המיזוג, לשחרר את השסתומים ולהפעיל את המערכת בהתאם להוראות היצרן.

איך נראית מערכת סינון אוויר לממ"ד והיכן היא ממוקמת

בשונה ממערכות אוויר תעשייתיות, אשר מופעלות על ידי מפוחים תעשייתיים גדולים אשר תופסים מקום רב במרחב ועל גבי המבנה בחלקו החיצוני, מערכות סינון אוויר לממ"ד הן מערכות קטנות ואסתטיות, אשר המותקנות בתוך הממ"ד, ולרוב מותקנות בגובה בדומה למזגן.

מערכות סינון אוויר לממ"ד מיוצרות בתהליך ייצור קפדני אשר מביא בחשבון בנוסף לצורך הפונקציונלי לשמו נועדה המערכת, גם את העובדה שמדובר בחלל ביתי שמשמש לרוב כחדר מגורים נוסף בבית. התאמה לצרכים הללו יצרה פיתוח וייצור של מערכות סינון קטנות, אשר הצינורות והמפוחים המשמשים ליניקה ולשחרור אוויר מוטמעים בקונסטרוקציה, והמכשיר עצמו תלוי על קיר הממ"ד בחלקו העליון, ולא תופס מקום במרחב החדר.

 

האם ניתן להתקין מערכת סינון אוויר לממ"ד באופן עצמאי

 

חדרי ממ"ד רבים בישראל נבנו לפני כניסת התקנה המחייבת את התקנת המערכת, ואינם כוללים מערכת כזאת. יתרונות המערכת הרבים הביאו לא מעט ישראלים להזמנה ולהתקנה עצמאית של מערכת כזאת, להבטחת תחלופת אוויר ושיפור איכות האוויר בחדר בעת חירום. 

 

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

נוסף לאחרונה

Call Now Button דילוג לתוכן