מתי צריך לרסס את הביובים של הבניין?

צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

הביוב הוא אחת ההמצאות החשובות ביותר של המין האנושי. עד שפותחה מערכת ניקוז יעילה ותת קרקעית, בני האדם היו חשופים לזיהומים שונים בגלל החשיפה לשפכים – והתוצאה הייתה מחלות ומוות. מצד שני, בורות הביוב עלולים למשוך אליהם מזיקים שונים, ולכן יש מצבים שבהם נדרש ריסוס של הביוב. במקרה כזה חשוב להזמין חברת הדברה עם ניסיון ספציפי בטיפול בבורות ביוב נגועים.

אילו מזיקים עלולים להימצא בביוב?

בורות הביוב הם כאמור מקום מועדף על חרקים שונים ובפרט ג'וקים שעבורם זו סביבה אידיאלית. בביוב יש שפע מזון עבור הג'וקים (או בשמם הרשמי, תיקנים אמריקאים), זהו מקום לח וחם כמו שהם אוהבים ואילו החשיכה ששוררת בביוב מקנה להם ביטחון. בגלל שהג'וקים מוגנים בביוב ובנוסף הם נהנים מגישה נוחה למזון הם עלולים להתרבות במהירות ובשלב מסוים הם גם יגיחו מהבור וישוטטו בחצר או בדירות הסמוכות.

עוד בעל חיים שאפשר למצוא בביובים הוא חולדה. חולדות יודעות לשחות, ולכן מגיעות לפעמים אל צינורות ובורות הביוב. גם הן יוצאות החוצה ממערכת ניקוז השפכים, ועלולות להוות מטרד ממשי. חברות שמספקות שירותי הדברת מזיקים מטפלות הן בג'וקים והן בחולדות, כמובן בדרך שונה.

איך מטפלים בבעיית הג'וקים?

השלב הראשון הוא הסטת מכסה הביוב הכבד. כדאי לנצל את ההזדמנות כדי לוודא שהוא לא סדוק אלא תקין לחלוטין. בחלק מהמקרים נדרשת גם שאיבה של הביוב ו/או פתיחת סתימות. אחרי שמבטיחים גישה חופשית אל הבור, מתחילים לרסס – חשוב לעבור ביסודיות על כל הדפנות שלו, כדי לפתור את בעיית הג'וקים באופן מלא. 

במקרים אלה כדאי לבצע גם ריסוס לבית, כך שגם אם יהיו תיקנים ששרדו את ההדברה בביוב או כאלה שלא היו בבור הביוב בזמן הריסוס, הם לא ייכנסו אל מרחבי המגורים. עוד אופציה היא פיזור פיתיונות רעילים, בצורה של ג'ל, בסביבת בור הביוב כך שהג'וקים שיוצאים ממנו ינגסו בהם – וימותו. בכל מקרה מומלץ להשתמש בחומרי הדברה ירוקים, כלומר כאלה שמבוססים על חומרים טבעיים – בדרך זו הפגיעה בסביבה מינימלית, ואין פגיעה בבעלי חיים בסביבה (חתולי חצר וכו'). בהתאם חשוב לפנות לחברה שיודעת איך להבטיח טיפול אפקטיבי בבעיה גם עם חומרים אלה – למשל חברת הדברה סנטר.

מה עושים כשיש מכת חולדות?

נוכחות של חולדות בביוב לכשעצמה לא מהווה מטרד – עד שהמכרסמים הזריזים והחכמים יוצאים ממנו. במקרה כזה אין טעם כמובן לבצע ריסוס, והפעולה שתבצע חברת שירותי הדברה היא לכידה. כשיש חולדה אחת ניתן ללכוד אותה ביד (כמובן כשהיא עטופה בכפפה עבה, ורק כשמדובר באיש מקצוע מנוסה מאוד!). כשיש מספר רב של חולדות יפוזרו מלכודות. במקרה כזה לניסיון של הלוכד יש חשיבות רבה, כי רק כך מובטחת בחירה נכונה של הנקודות שבהן יוצבו המלכודות. ניתן לבחור בין מלכודות שהורגות את החולדות לבין מלכודות כלוב. כשבוחרים במלכודות מהסוג השני, הלוכד חוזר לזירה, לוקח את הכלובים ומשחרר את בעלי החיים בשטח פתוח.

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

נוסף לאחרונה

Call Now Button דילוג לתוכן