נחלה – האם משתלם למכור אותה?

צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

נחלה

אחת השאלות שעולות לא פעם בקרב אנשים שמחזיקים קרקע חקלאית, היא האם משתלם להם להחזיק אותה ולהשתמש בה לצרכים שונים. היום אנחנו יודעים שקרקע חקלאית עולה פחות מקרקע רגילה שמיועדת לבנייה, ומצד שני, אנחנו יודעים גם, שהמדינה מפשירה קרקעות חקלאיות במקומות שונים, במטרה שיהיה ניתן לבנות עליהן. זאת מתוך מחשבה שעם הזמן לא תהיה ברירה, מספר האדמות שמיועדות לבנייה יצטמצמו באופן קריטי, כך שיהיו חייבים למצוא פתרונות, והן טמונות בקרקעות חקלאיות.

לא מעט אנשים פרטיים מחזיקים נחלה וקרקע חקלאית אשר הם יכולים לבחור מה לעשות איתה. ישנם כאלה שבוחרים להחזיק אותה מתוך הבנה, שייתכן מאוד שעם הזמן הם יוכלו לבנות עליה ואז זה ישתלם להם. יש מי שגם מעוניין להוריש את הקרקע לילדיו.

ובכל זאת, אנחנו יכולים לראות אנשים רבים שמעדיפים למכור נחלה שברשותם, מתוך סיבות שונות, כפי שנציג מיד. לעיתים המכירה מתבצעת לגורם פרטי אחר שמעוניין בקרקע ולעיתים המכירה מתבצעת לחברות או גורמים עסקיים שצריכים את הקרקע לצרכים שלהם.

לפני שממהרים להציע את הקרקע למכירה, יש לוודא שאכן משתלם למכור אותה, לא רק במובן שיהיה ניתן לייצר במכירה רווח מסוים, אלא עוד קודם לכן, שהקרקע בכלל מועמדת להפשרה. אם לא, מסיבות שונות, אז זו תהיה בעיה למכור אותה וכמות האנשים שיתעניינו בכך תהיה נמוכה מן הסתם.

מדוע משתלם למכור נחלה חקלאית?

אנחנו צריכים לבחון את הנקודה הזאת באופן הבא. נניח ואנחנו מחליטים להחזיק את הקרקע, עלינו לשאול את עצמנו מה יוצא לנו מכך. האם אנחנו מתכוונים לעשות בה שימוש, האם יש מי שיירש אותנו, ומה תהיה עלות האחזקה השנתית שלה. האם אנחנו נוכל לעמוד בעלות שכזו.

מצד שני, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, האם מכירת הקרקע משתלמת לנו מבחינה כלכלית, והאם מישהו ייפגע מכך, קרי האם בעצם זה שאנחנו מוכרים את הקרקע, הילדים שלנו עלולים להיפגע מכך.

הורים רבים בוחרים למכור נחלה שברשותם, בין היתר, בשביל למנוע ויכוחים וריבים מיותרים בין הילדים. הרי אם יש יותר מילד אחד, אנחנו נצטרך לחלק את הקרקע בין הילדים, וזה עלול ליצור מצב שכל אחד ירצה לעשות בה משהו אחר, ולא בהכרח הם יגיעו להסכמה. ריבים כאלה יכולים לפלג משפחות וזה הדבר האחרון שההורים רוצים שיקרה.

לכן, מוטב למכור את הנחלה בתנאים מסוימים, ולהחליט מה לעשות עם הכסף, בין אם להשתמש בו באופן מיידי, בין אם להשאיר אותו אצל ההורים או לחלק אותו בין הילדים, בצורה שווה.

לפני סיום צריך לומר, תהליך כזה לוקח זמן, עד שמוצאים מוכר, צריך לנהל איתו מו"מ, לקבל אישורים על הקרקע ועוד. לכן אם רוצים לבצע את העסקה, רצוי להתחיל כמה שיותר מוקדם.

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

נוסף לאחרונה

Call Now Button דילוג לתוכן