ניהול גינה בבניין משותף באמצעות כלים מתקדמים

צרו איתנו קשר

תוכן עניינים

למען יצירתו של מרחב מוריק ומזמין גם באזורים בעלי אקלים חם ומדברי דוגמת ישראל, הרי שכמעט ולא ניתן למצוא מבנה מגורים משותף ללא גינה המשויכת לכלל הדיירים.

תחזוקתה של חצר הבניין יכולה להשפיע באופן משמעותי על הנראות, תוך שגן מוריק ומטופח יעלה את ערכו של המבנה כולו ואת האטרקטיביות שלו, יקנה מראה צונן, מוריק ורענן של צמחייה וכן יהפוך אותו למרחב ידידותי עבור משפחות עם ילדים המתרוצצים סביב.

את הגינה נהוג לתחזק או באמצעות גנן חיצוני הפועל מטעמו של וועד הבניין, או באמצעות חברת אחזקת מבנים שמטעמה פועלים גננים מקצועיים למען תחזוקת החצר, טיפוחה ושימורה.

בדיקת הגינה הנוכחית ויצירת תכנית עבודה

מהו מצבה של הגינה נכון לעת עתה? האם ישנן ממטרות הפועלות באופן אוטומטי ומותאם לאקלים החם או הקר? האם ישנן טפטפות המאפשרות לטפח את הצמחייה באופן שוטף ותוך הקפדה על חסכון במים? מהו מצבם הבריאותי של השיחים? האם ישנן מחלות המצריכות גיזום מאסיבי של השיח? או אולי מזיקים אשר עלולים לפגום בעצים?

בדיקת הגינה יכולה להעלות לא מעט מסקנות ומשם לסלול את הדרך אל עבר התווייתה של תכנית עבודה אשר תכלול למשל את ניקוזם של אזורים עם מים עומדים המהווים מפגע תברואתי, טיפול בציוד ההשקיה הקיים, שתילת או עקירת צמחייה מסוימת והחלפתה באחרת וכיוצא בזאת.

כלל המסקנות יובאו בפני דיירי הבניין לצורך קבלת החלטות והבנת התקציב הנדרש.

אנשי מקצוע מיומנים המותאמים לתנאים הקיימים בגינה

עם גיבוש המסקנות להתוויית תכנית העבודה, כך גם ניתן יהיה לאתר את הגננים אשר יטפחו את הגינה וישמרו על מראיה המוריק עם מלאכת מחשבת המותאמת לתנאיה השונים.

האם מדובר בגינה הכוללת בתוכה עצים ושמצריכה היכרות עם כלי גינון מקצועיים דוגמת מסור שרשרת ומסור גבהים? האם מדובר בגינה בעלת מדשאות מוריקות רחבות ידיים ותנאי שטח המצריכים קוצץ קנטים לצורך דיגום הדשא גם באזורים בעלי נגישות נמוכה, זאת לצד מכסחת דשא שתחלוש על פני כלל המדשאה.

שאלות אלו ואחרות מחייבות בדיקה דקדקנית על-ידי אנשי מקצוע מטעם חברת האחזקות לניהול הגינה בבניין המשותף.

תיאום עם כלל הדיירים לניהול משאבים

אילו משאבים הגינה תצרוך? האם מדובר במים בלבד? או שמא בחשמל הנדרש לצורך תאורה מסוימת? לעתים ישנן גינות בבניינים משותפים המציגות מעין מיצג תאורה צבעוני ומרשים בשעות הערב.

ניהולה של הגינה מוכרח להיות קשוב לצרכיהם של הדיירים תוך היכולת לערוך תיאום ציפיות וסנכרון בין רצונותיהם של כלל הדיירים.

בדיוק למען פתרון הנושאים שהוצגו לעיל, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברת אחזקות בניין מנוסה ומיומנת המכירה את המורכבות, האתגרים והסוגיות אשר מאפיינים את ניהול הגינה המשותפת של הבניין, ובכך תסלול את הדרך אל עבר מרחב מוריק ומזמין.

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

נוסף לאחרונה

Call Now Button דילוג לתוכן